اخبار سايت

معرفی آموزش‌هاي الكترونيكي

معرفی آموزش‌هاي الكترونيكي

از آموزش مركز در
Number of replies: 0

 

معرفی آموزش‌هاي الكترونيكي

 

يادگيري الكترونيكي (e-learning) يا آموزش الكترونيكي (e-Education) که با نامهای دانشگاه الکترونیکی (Virtual university) وآموزش از راه دور (Distance Learning) نيز نام برده شده است، در طي سالهاي اخيربعنوان يكي از كاربردهاي مهم فناوري اطلاعات و ارتباطات (IT-ICT) درامر آموزش مطرح شده است. در سطح دنیا دانشگاهها و مراکز آموزشی زیادی این نوع از آموزش را نیز به صورتهای مختلف بکارگرفته‌اند.

 

دانشگاه صنعتی اصفهان نیز به عنوان یکی ازدانشگاههای بزرگ ایران كه در سطح دانشگاههای معتبر دنیا نیز شناخته شده است،بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات را در آموزش در جزء ماموريت‌هايي خود در نظرگرفته و طی سالهای اخیر مطالعات قابل توجهی در این خصوص انجام داده است. درحالی که چشم‌انداز دانشگاه بکارگیری آموزشهای الکترونیکی جهت ارتقاء كيفيت آموزش هاي سنتي به دانشجويان حضوري خود مي‌باشد، هم اکنون برای پاسخگویی به نیاز جامعه به گسترش آموزش عالی و نيز گشودن پنجره‌اي ديگر به روي مشتاقان فراگيري آموزشهاي عالي اقدامبه راه اندازی دوره های آموزش الکترونیکی نموده است.

 

به مدلي كه اين دانشگاه برگزيده است از جهتي آموزش ترکیبی (Blended) نیز گویند. زیرا برخی از فرآیندهای آموزشی به صورت الكترونيكي و از راه دور و برخي ديگر بصورت حضوری صورت مي‌گیرد.

 

در اين نوع آموزش عمده فعاليتهاي آموزشي از قبيل ثبت نام، انتخاب واحد، دريافت مطالب درسي، مذاكره با استاد و . . . از طريق شبكه اينترنت انجام مي‌شود. ولي آزمونهاي ميان ترم و پايان ترم و نيز در برخي موارد كلاسهاي رفع اشكال و دروس عملي و آزمايشگاهي بصورت حضوري ولي با زمان بندي مناسب اجرا مي‌شود.